בתנ"ך מסופר לנו כי הקב"ה השמיד את סדום ועמורה על אף התערבותו של אברהם, וזאת לאחר שזה לא הצליח למצוא ולו עשרה צדיקים בשתי הערים הללו. אך אבוי, אני מאמין כי אם נסקור את כל הספקטרום של ההנהגה הפלסטינית הפוליטית, הדתית והאינטלקטואלית לא נצליח לזהות אפילו מנהיג צדיק מתון אחד המחויב באמת להשגתו של שלום אמתי. שוב ושוב מספרים לנו כי הנשיא מחמוד עבאס והרשות הפלסטינית הינם הפרטנרים האמתיים שלנו לשלום, וכי איננו צפויים למצוא פלסטינים מתונים יותר לנהל עימם משא ומתן. ואולם, עבאס, אשר השיג את ה-"דוקטורט" שלו באמצעות הצדקת הכחשת השואה: מסרב להכיר בישראל כמדינה היהודית, ומתעקש כי "הכיבוש" החל עוד בשנת 1948. הוא אפילו מכחיש כל קשר בין העם היהודי לארץ הקודש. מקדש רצח המוני של נשים וילדים ישראלים על ידי הרעפת כבוד על הרוצחים והענקת פנסיות מדינה למשפחותיהם.

דרוש פלסטיני מתון

Print This Post

פלסטיני מתון?

Searching for one Palestinian moderate

בתנ"ך מסופר לנו כי הקב"ה השמיד את סדום ועמורה על אף התערבותו של אברהם, וזאת לאחר שזה לא הצליח למצוא ולו עשרה צדיקים בשתי הערים הללו.

אך אבוי, אני מאמין כי אם נסקור את כל הספקטרום של ההנהגה הפלסטינית הפוליטית, הדתית והאינטלקטואלית לא נצליח לזהות  אפילו מנהיג צדיק מתון אחד המחויב באמת להשגתו של שלום אמתי.

שוב ושוב מספרים לנו כי הנשיא מחמוד עבאס והרשות הפלסטינית הינם הפרטנרים האמתיים שלנו לשלום, וכי איננו צפויים למצוא פלסטינים מתונים יותר לנהל עימם משא ומתן.

ואולם, עבאס, אשר השיג את ה-"דוקטורט" שלו באמצעות הצדקת הכחשת השואה:

  • מסרב להכיר בישראל כמדינה היהודית, ומתעקש כי "הכיבוש" החל עוד בשנת 1948. הוא אפילו מכחיש כל קשר בין העם היהודי לארץ הקודש.
  • מקדש רצח המוני של נשים וילדים ישראלים על ידי הרעפת כבוד על הרוצחים והענקת פנסיות מדינה למשפחותיהם.
  • שולט ברשות אשר בה התקשורת המגויסת, המסגדים ומערכת החינוך הממלכתית מסיתים לשנאת יהודים ומכחישים את זכות הקיום של ישראל.
  • תומך בהוצאה להורג של כל פלסטיני אשר מכר אדמות ליהודים.
  • מבטיח לעמו כי כל מדינה פלסטינית עתידית תהיה נקייה לחלוטין מיהודים.
  • מחויב לאיחוד מחדש עם ארגון חמאס האסלאמי והרצחני אשר אמנתו קוראת לרציחתם של כל היהודים ולמחיקתה של ישראל.

מלבד סירובו לשאת ולתת עם ישראל, עבאס סירב למעשה להצעות שקיבל מראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, אשר כללו ויתור על 95% מהשטחים שנכבשו בתגובה למתקפתה של ירדן על ישראל.

ואכן, ככל שהישראלים מוותרים יותר, כך מתרבים דרישותיו של עבאס. כיום, הוא הסלים את הנושא של מה שנקרא זכות השיבה לפליטים הערבים לפלסטין לדרישה שאינה נתונה למשא ומתן, וזאת על אף שהוא מבין כי הדבר יוביל לסופה של הריבונות היהודית- דבר אשר שום ממשלה ישראלית לא תוכל לשקול.

על פני השטח, הרשות נדמית מתונה ביחס לחמאס. אך מטרותיהם של שני הגופים זהים. עבאס מדבר בלשון מפוצלת והוא מעורפל באשר למטרותיו ארוכות הטווח כאשר הוא פונה לקהלים לא-ערביים, בעוד חמאס מציג כנות מלאה ומתרברב בכך שהארגון לעולם לא יישא וייתן עם ישראל וכי הוא ימשיך להילחם כנגד המדינה היהודית עד אשר תושמד.

חלק ממנהיגי הרשות הפלסטינית הולכים ומאבדים מעכבותיהם. רק לפני מספר שבועות, מנהיג בולט מהפת"ח הצהיר במפורש כי מדינה פלסטינית תהווה לא יותר מאשר את אבן הדרך הראשונה בדרך ליעד הסופי של ביטול המדינה היהודית. למרבה הצער, כל סקרי דעת הקהל מוכיחים כי מוחותיהם של ההמונים הפלסטינים כבר נשטפו וכי הם מקבלים את העמדות הללו.

פרופסור סרי נוסייבה, נשיא אוניברסיטת ביר זית, תואר על ידי ישראלים נאיביים רבים כמופת פלסטינית של מתינות. ד"ר יוסי ביילין התייחס אליו כעדות חיה לעובדה שאוסלו לא היה כישלון.

לפני קרוב ל-10 שנים, אני קראתי תיגר על תום ליבו של נוסייבה וציינתי כי הוא מונה לתפקידו על ידי ערפאת, היה כפוף לו וקיבל מננו הוראות. הבחנתי כי בדלנים פוליטיים תחת סמכותו של ערפאת זכו לתוחלת חיים מוגבלת ביותר, והצעתי כי תפקידו של נוסייבה היה לספק לרשות פנים מתונות כלפי העולם המערבי. גישתו החביבה והמרגיעה עוצבה, כמובן, על מנת להחזיר לחיים את זיכרונותיה החמים של ישראל מ-"תהליך השלום הבלתי הפיך" וה-"שלום של אמיצים" הציני של ערפאת.

בעוד שנוסייבה אכן קרא לסופה של האלימות וגינה החרמות, הוא גם תועד בתוכנית טלוויזיה פלסטינית בזמן שהביע אהדה ושיבח אם מיליטנטית של מחבל מתאבד, שאליו התייחס בתור "חייל שנהרג בקרב". הוא נזהר תמיד שלא למתוח ביקורת כלפי מחבלים מתאבדים, והסתפק בהטלת ספק ביתרונות האסטרטגיה במקום במוסריותה.

לעיתים קרובות, נוסייבה הוצמד לנציגו של ערפאת לענייני ירושלים, פייסל חוסייני המנוח, אשר נחשב גם הוא ל-"מתון". ואולם לאחר מותו, צוטט חוסייני בראיון בעיתון מצרי כאשר אמר "עלינו להפריד בין האסטרטגיות והמטרות ארוכות הטווח שלנו לבין המטרות הפוליטיות המדורגות אשר נכפה עלינו לאמץ בעקבות הלחצים הבינלאומיים… המטרה הסופית הינה שחרורה של כל פלסטין ההיסטורית… יש לראות את אוסלו כסוס טרויאני".

במאמר ארוך שפורסם לאחרונה באתר האינטרנט של אל ג'זירה, הסיר נוסייבה את מעטה המתינות, וכמו פייסל חוסייני, הפגין כי על אף הפטפטת המתוחכמת- הוא אינו מתון יותר מאשר איש מעמיתיו הפלסטיניים.

מאמרו הינו אופוזיציה משולהבת כנגד הכרה בישראל כמדינה יהודית. הטיעונים בהם הוא עושה שימוש- כאשר הוא מבקש כי היהודים לבדם יהיו האומה היחידה אשר תימנע ממנה הזכות למדינה- מעידים כי מתינותו היא זיוף.

נוסייבה מזהיר כי במידה ותוכר ישראל כמדינה יהודית, היא תהפוך לישות "אפרטהייד". לא רק שתישלל אזרחותם ויאבדו זכויותיהם של ערביי ישראל, אלא שהם אף יהרגו כפי שהכנענים והיבוסים נהרגו על ידי בני ישראל כמסופר בתנ"ך.

הוא מתעלם לנוחותו מהעובדה שישראל כמדינה יהודית הייתה הרציונל שעמד מאחורי הקמתה על ידי האומות המאוחדות ב-1947. כמו כן, הוא מעלים עין מחוסר העקביות בעובדה שהישות הפלסטינית החדשה תימשל על ידי חוקי השריעה ותנוקה מכל היהודים, וכן מן העובדה כי לא קיימת מדינה ערבית אחת אשר מעניקה אפילו מעט מן הזכויות הניתנות לקבוצות מיעוט בישראל.

יתר על כן, לנוסייבה יש את החוצפה לגנות את אי-הסובלנות כלפי בני אמונות אחרות בירושלים. הוא מתעלם מן העובדה כי רק לאחר מעברה של ירושלים לריבונות יהודית ב-1967, הוענקו חופש שייכות דתית וחופש פולחן בפעם הראשונה לבני כל הדתות- היפוך דרמטי ביחס לאופן בו שלטו הירדנים בעיר.

באימוצו את גישת האו"ם של עבאס, נוסייבה חזר בו למעשה מקריאתו הקודמת לפלסטינים להפסיק ולקדם את זכות השיבה של פליטים פלסטיניים לישראל. הוא התעקש למעשה- קחו נשימה- ש-7 מיליון פלסטינים בגולה זכאים לשוב למולדתם או לזכות לפיצויים.

המהפך של נוסייבה מאשר מחדש כי לא קיים אך מנהיג פלסטיני- פוליטי, דתי או אינטלקטואלי- אשר אפשר לתארו במילה 'מתון' ואשר יהיה מוכן לתמוך במשא ומתן להסדר אשר יביא לשלום אמתי עם המדינה היהודית.

ובאווירת עליסה בארץ הפלאות הגלובאלית הזו, אומרים לנו כי עלינו לסחור ולעסוק עם גזענים אלו כאילו היו פרטנרים אמתיים לשלום.

המציאות הינה כי ריצויים של צבועים אלה לא תובילנו קרוב יותר לשלום, אלא להיפך, בסך הכל תחזק את הקיצונים העומדים מולנו בדרישות הולכות ומתעצמות אשר מעטים מאדריכלי אוסלו המקוריים- ובהחלט לא יצחק רבין- היו מוותרים עליהן.

לעולם ולאלו הקוראים לנו להמשיך ולהציע וויתורים חד צדדיים- אשר עד כה וללא יוצא מן הכלל החלישו את עמדותינו ועודדו את יריבנו- אני מציב אתגר אחד: אנא הצביעו על מנהיג פלסטיני אחד אשר אפשר לומר כי באמת קידם את המתינות- ולא נרצח.

ileibler@netvision.net.il



Copyrıght 2014 Isi Leibler. All RIGHTS RESERVED.
Web development: Studio Erez

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann